Come Build Your Career at Aecon!
As a Canadian leader in infrastructure development, Aecon is safely and sustainably building what matters for future generations to thrive! We lead some of the most impactful infrastructure projects of our generation, at the forefront of transformational change in transportation and energy, and partnering every day to build, connect, power, and strengthen our communities.
At Aecon, you can count on:
- Safety Always. Our number one core value. If we cant do it safely, we dont do it at all.
- Integrity. We lead by example, with humility and courage.
- Accountability. Were passionate about delivering on our commitments.
- Inclusion. We provide equitable opportunities for everyone.
We lead the infrastructure industry with purpose, and our people are at the heart of everything we do. So, we invest in our people, just like they invest in us!
At Aecon we:
- Ensure you and your family receive the services needed to support your mental, emotional, and physical well-being.
- Believe in helping you build your career through our Aecon University and Leadership Programs.
- Are committed to supporting and investing in inclusive work environments, through initiatives like Equity, Diversity & Inclusion training, our Aecon Women in Trades and Aecon Diversity in Trades programs, and our Employee Resource Groups (ERGs) to ensure we are building inclusion into every aspect of our culture at Aecon.
- Are a leader in sustainable construction. With a strong commitment to operating responsibly by minimizing our impact on the environment and surrounding communities.
Our business success relies on strong execution and continuous improvement driven by the diversity, expertise and teamwork of our people. Were always searching the globe for innovative, collaborative minds to join our best-in-class Aecon community!
Quelle est l'opportunit :
Relevant du gestionnaire des oprations sur le terrain, le spcialiste des SI des oprations sur le terrain est responsable du soutien sur les sites loigns, du soutien de l'infrastructure rseau et de la russite des demandes de service d'assistance dans sa file d'attente de soutien et de la gestion globale du service fourni toutes les activits sur le terrain d'Aecon.
Ce que vous ferez ici :
- Concevoir et grer les configurations du chantier, en engageant d'autres quipes internes et fournisseurs au besoin. Diagrammes de rseau, exigences en matire de cblage et de poste de travail, configurations de salles de VC, etc.
- Grer les chantiers tout au long de leur cycle de vie, de la mobilisation au dmobilisation. Superviser la mise hors service adquate de l'quipement de TI sur le chantier
- Tenir jour les dossiers du site et prcis avec tous les diagrammes et la documentation requis dans la BDMC
- Travailler avec les partenaires de la coentreprise d'Aecon, au besoin, en plaidant pour qu'Aecon joue un rle de premier plan dans la prestation de services de soutien informatique la coentreprise.
- Travailler avec les quipes d'approvisionnement stratgique et d'approvisionnement pour trouver de l'quipement efficace et abordable pour les sites
- Effectuer des visites de soutien tournantes sur tous les chantiers d'Aecon, y compris les sites loigns
- Aider coordonner les normes de qualit et assurer la conformit des socits ouvertes
- Promouvoir les politiques, les procdures et les lignes directrices d'Aecon en matire de services de TI.
Ce que vous apportez l'quipe :
- Diplme li aux services d'information ou exprience de travail quivalente
- Exprience dmontrable et formation sur plusieurs technologies, y compris (mais sans s'y limiter) les technologies HP, Citrix, Cisco et Microsoft
- Connaissance des fondements d'ITIL, de Microsoft, du rseautage et de Citrix et de la virtualisation
- Connaissance pratique de Windows 10, des produits MS Office 365, de l'administration de Microsoft 365 et d'Active Directory
- Exprience de la gestion des incidents, de la gestion des problmes, de la gestion des connaissances, de la gestion du changement ou de la gestion des niveaux de service
- Capacit de communiquer clairement des concepts techniques des personnes non techniques.
- Excellentes comptences en service la clientle
- Connaissances techniques en configuration de matriel informatique et de logiciels
- Comptences multitches pour travailler dans un environnement au rythme rapide
- Capacit de reconnatre, d'analyser et de rsoudre efficacement les problmes en temps opportun et de manire organise en utilisant les pratiques et les procdures exemplaires de l'industrie
- Comptences en rsolution de problmes et attitude positive
Aecon fosters diversity, inclusion and belonging within and across our organization. We welcome all to apply including, women, visible minorities, Indigenous peoples, persons with disabilities, and persons of any sexual orientation or gender identity.
We are committed to adhering to the objectives and requirements outlined in the Accessible Canada Act (ACA), and to meeting the accessibility needs of persons with disabilities in a timely manner, through the implementation of the requirements of the ACA and its applicable regulations. If you require accommodation under the ACA during any step of the application process please click here.